15 jan 2011

Dworp: 11/01/2011 - 14/01/2011: Dag 1en 2

Op 11 januari zijn we vertrokken richting Dworp. Na de busrit kregen we onze eerste opdracht. Maak een eigen opera gebaseerd op een Griekse mythe. 
Mijn groep,Sebastiaan, Stephanie, Michelle, Katrien, Grace en ik, hadden gekozen voor 'Het hoofd van Medusa'. 
Snel hadden we 10 scenes die we na het middgmaal verder hebben uitgewerkt. Eerst leek het dat ons toneel een komische ging worden. Maar door de teksten en ondersteunende liedjes aan te passen kregen we en dramatische opera. 
Dinsdag zelf nog hadden we ons toneel eens een keer geoefend. Het moeilijkste was om niet te lachen tijdens ons serieus spel. De volgende dag hadden we afspraak in 'de put' bij mr Van Lokeren en mevr Vergeart om onze opera te tonen aan hen. Om zo de technische kantjes te bespreken met mr Van Lokeren. Waarvoor dank, want het resultaat was zeer goed. :-)
De verschillende voorstellingen werden woensdagavond getoond. Ik heb er erg van genoten. Ik denk iedereen trouwens. 
Onze opera vind je hier terug. Met dank aan Sebastiaan, omdat ik het filmpje mag gebruiken voor mijn blog.
Tijdens de voorbereidingen voor onze opera moesten we ook de workshops uitdenken voor donderdag. Daarover meer in een volgend bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten