14 jan 2011

Muzodagen van 6 december tot en met 9 december: deel 2

En toen sloeg het noodlot toe!
Ik had al iets gevoeld tijdens de busritten van en naar Antwerpen. Toen in die avond thuiskwam, schreeuwde mijn rug naar platte rust. Zo gehoord, zo gedaan.
Toen ik de volgende dag wakker werd,voelde ik mijn erg pijnlijke rug. Al rollend, vloekend en wenend ben ik dan maar opgestaan. Snel de school verwittigd dat ik naar de dokter ging voor mijn rug. Ik hoorde wel plots een verbaasde Berlinde toen ik zeit dat mijn eerste sessie van meneer De Beule was ;-)
Platte rust en zware ontstekingsremmers waren de enige geneesmiddelen volgens mijn dokter. De oorzaak van mijn ontsteking, iets wat mevr Vergaert niet graag gaat lezen, was een slechte zithouding en te weinig beweging.
De dag na mijn ergste leed gingen we dus naar de voorgenerale kijken van de opera Semiramide. Gelukkig kon ik in de voormiddag nog even mijn rug laten rusten. Onder invloed van medicijnen en opgemaakt zoals het hoort bij een opera ben ik samen met Grace en Katrien naar Antwerpen vertrokken.
De bijna 4 uur durende opera heb ik ervaren, gezien, geproefd. Dit zijn elfjes over mijn indruk en over de opera.


Semiramide 
zo hoog
wat een warboel
krachtige stemmen zingen area's
opera


Drukte
mooie stemmen
kleedjes en kostuums
stemmen samen in mijn oor
verbaasd


De opera was voor mij onbekend terrein. Het is goed dat wij er naartoe zijn gegaan omdat ik nooit de stap zou zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten